ميلود سيفي محمد
- miloudsifi.mohammed@univ-guelma.dz
Thesis title
Thesis title (Ar)
Thesis title (Fr)
keywords
keywords (Ar)
keywords (Fr)
Abstract
The aim of this study is to know the correlative relationship between the locus f control and aggressive behavior and future anxiety, and to know the relationship between the locus of control and aggressive behavior among delinquent adolescents, and to understand the correlative relationship between the locus of control and future anxiety among delinquent adolescents, The researcher will depond on the measurement tools represented in the aggressive behavior scale of zeineb chakir(2005), the source of control scale of rotter , and the future anxiety scale. for answeringthe following questions :
Is there a correlation relationship between the locus of control, aggressive behavior, and future anxiety amng a delinquent teenagers?
Is there a correlation between the locus of control, and the aggressive behavior of a delinquent teenagers?
Is there a correlation between the locus f control and future anxiety among a delinquent teenagers?
Under these questions, our hypotheses were as the following :
There is a correlation relationship between the locus of control and aggressive behavior, and future anxiety among a delinquent teenagers
There is a correlation between the locus of control, and the aggressive behavior among a delinquent teenagers
There is a correlation between the locus f control and future anxiety among a delinquent teenagers
Abstract (Ar)
تهدف الدراسة الحالية الى البحث عن العلاقة الارتباطية بين مركز الضبط والسلوك العدواني وقلق المستقبل ومعرفة العلاقة الارتباطية بين مركز الضبط والسلوك العدواني وكذي معرفة العلاقة الارتباطية بين مصدر الضبط وقلق المستقبل لدى المراهق الجانح وذلك من خلال طرح التساؤلات التالية:
-هل توجد علاقة ارتباطية ين كل من مصدر الضبط والسلوك العدواني وقلق المستقبل لدى المراهق الجانح؟
-هل توجد علاقة ارتباطية بين مصدر الضبط والسلوك العدواني؟
-هل توجد علاقة ارتباطية بين مصدر الضبط وقلق المستقبل؟
معتمدا في ذلك على أدوات القياس المتمثلة في مقياس قلق المستقبل المصمم من طرف الباحثة زينب شقير(2005) ومقياس مصدر الضبط للباحث روتر(rotter) وكذا مقياس السلوك العدواني على عينة من المراهقين الجانحين ولتحقيق اهداف الدراسة قمنا بوضع الفرضيات التالية:
- توجد علاقة ارتباطية دالة احصائيا بين كل من مصدر الضبط والسلوك العدواني وقلق المستقبل لدى المراهق الجانح
- توجد علاقة ارتباطية بين مصدر الضبط والسلوك العدواني لدى المراهق الجانح
- توجد علاقة ارتباطية بين مصدر الضبط وقلق المستقبل
Abstract (Fr)
The aim of this study is to know the correlative relationship between the locus f control and aggressive behavior and future anxiety, and to know the relationship between the locus of control and aggressive behavior among delinquent adolescents, and to understand the correlative relationship between the locus of control and future anxiety among delinquent adolescents, The researcher will depond on the measurement tools represented in the aggressive behavior scale of zeineb chakir(2005), the source of control scale of rotter , and the future anxiety scale. for answeringthe following questions :
Is there a correlation relationship between the locus of control, aggressive behavior, and future anxiety amng a delinquent teenagers?
Is there a correlation between the locus of control, and the aggressive behavior of a delinquent teenagers?
Is there a correlation between the locus f control and future anxiety among a delinquent teenagers?
Under these questions, our hypotheses were as the following :
There is a correlation relationship between the locus of control and aggressive behavior, and future anxiety among a delinquent teenagers
There is a correlation between the locus of control, and the aggressive behavior among a delinquent teenagers
There is a correlation between the locus f control and future anxiety among a delinquent teenagers
Scientific publications
:منشورات وطنية
-التصورات الاجتماعية للأم العازبة لدى الشباب الجزائري -مجلة سطور جامعة قالمة
Social perceptions of single mothers among Algerian youth- Journal of Soutour, University of Guelma
Scientific conferences
:ملتقيات وطنية
مدى استعمال برامج إدارة التهميش في البحث العلمي في الجزائر
The extent to which citation management programs are used in scientific research in Algeria
La mesure dans laquelle les programmes de citation sont utilisés dans la recherche scientifique en Algérie
التمثلات الاجتماعية حول ظاهرة الهجرة غير الشرعية في ظل جائحة كورونا
Social representations about the phenomenon of illegal immigration in light of the Corona pandemic
Représentations sociales sur le phénomène de l'immigration clandestine à la lumière de la pandémie de Corona
التصورات الاجتماعية للأم العازبة لدى الشباب الجزائري
Social perceptions of single mothers among Algerian youth
Perceptions sociales des mères célibataires chez les jeunes algériens
التنمر الإلكتروني في الوسط الطلابي
Electronic bullying among students
Harcèlement électronique chez les étudiants
واقع الدعم النفسي و الاجتماعي لذوي الإعاقة السمعية
The reality of psychological and social support for people with hearing disabilities
La réalité de l'accompagnement psychologique et social des personnes en situation de handicap auditif
التنمر لدى المراهق المتمدرس في الطور المتوسط تجاه ثلة من الأقران من ذوي الاحتياجات الخاصة
Bullying of a middle school student towards a group of peers with special needs
Intimidation d'un élève du collège envers un groupe de pairs ayant des besoins spéciaux
: ملتقيات دولية
قلق المستقبل وعلاقته بالاضطرابات السيكوسوماتية لدى طلبة الدكتوراه
Future anxiety and its relationship to psychosomatic disorders among doctoral students
L'anxiété du futur et sa relation avec les troubles psychosomatiques chez les doctorants
التمثلات الاجتماعية للتعليم عن بعد لدى الطالب الجامعي
The social representations of distance education for the university student
Les représentations sociales de l'enseignement à distance pour l'étudiant universitaire